Urządzamy domowy gabinet w  5 krokach

Coraz więcej osób zakłada swoje firmy. Jednak zamiast wynajmować lokale użytkowe na biuro, decyduje się na urządzenie go w domu, co oczywiście ma szereg korzyści, choćby w postaci tego, że nie trzeba płacić za wynajem, a ten niestety jest bardzo drogi. Jednak, aby gabinet spełniał swoją rolę, musi być odpowiednio urządzony. Jeżeli nie macie pomysłu, jak tego dokonać, to koniecznie przeczytajcie nasz krótki poradnik pt. urządzamy domowy gabinet w  5 krokach. Już teraz uchylimy Wam rąbka tajemnicy i zdradzimy, że bardzo ważnym elementem wyposażenia są biurka pod komputer stacjonarny.

Krok pierwszy: wykończenie ma znaczenie

 Jeżeli już mamy wybrany pokój, to konieczne jest jego odpowiednie wykończenie. Chodzi o to, aby prezentował się profesjonalnie i był ergonomiczny. Trzeba pamiętać, że gabinet nie jest zwykłym pokojem, dlatego też niezbędne jest wykończenie go w ten sposób, aby był maksymalnie wygodny, funkcjonalny i łatwy do utrzymania w czystości. Dlatego absolutnie na podłodze nie może znajdować się wykładzina dywanowa czy też panele, gdyż szybko się brudzą i ulegają uszkodzeniom. Z kolei gres, choć prezentuje się świetnie, niestety bardzo trudno utrzymać w czystości. Zdecydowanie lepiej postawić na płytki techniczne w wersji matowej, a jeżeli dysponujemy większą gotówką, to oczywiście możemy wybrać podłogę wykończoną żywicą epoksydową, która jest trwała i odporna na uszkodzenia, ale i świetnie się prezentuje.  Z kolei na jednej ścianie warto umieścić płyty betonowe, a pozostałe najlepiej, aby były pomalowane na jednolity kolor, jednocześnie nie może on być ani za jasny, ani też za ciemny.

Krok drugi: wyposażenie na miarę oczekiwań

Czas najwyższy pomyśleć o meblach. Oczywiście te wykonane z naturalnego drewna, choć obłędnie się prezentują i wprowadzają do wnętrza profesjonalizm, są niestety drogie. Na szczęście można wybrać te wykonane z płyty meblowej, która jest zdecydowanie tańsza, a przy tym jest trwała i odporna na uszkodzenia mechaniczne. Można wybrać taką, gdzie fronty imitują naturalne drewno, a na jej powierzchni znajdują się nawet sęki, co dodaje jeszcze nutę ekskluzywności. W każdym gabinecie powinny znaleźć się półki, ale także szafki i komody, dzięki którym można posegregować dokumenty i jednocześnie zdecydowanie łatwiej utrzymać ład i porządek.

Krok trzecie: wybieramy biurka

W każdym gabinecie doskonale sprawdzą się biurka pod komputer stacjonarny. Powinny one zapewniać wygodę i ergonomię pracy. Można wybrać minimalistyczny model, ale także taki z dodatkowymi półkami czy szufladami. Można także dodatkowo dobrać kontenerki, które pomieszczą całkiem sporo rzeczy. Oczywiście trzeba pamiętać, że biurko powinno stylistycznie pasować do całości biura i mebli, tworząc z nimi monochromatyczne połączenie. Następnie czas wybrać odpowiedni fotel, który będzie zapewniał wygodę w pracy. Ważne, aby miał podparcie dla kręgosłupa, ale również podłokietniki, dzięki temu nawet po wielu godzinach pracy nie trzeba obawiać się o bóle pleców. W pomieszczeniu powinno znaleźć się też krzesło dla kontrahentów czy klientów. Jednak wtedy można postawić na klasyczny skandynawski model.

Krok czwarty:  sprzęty są ważne

Aby zapewnić wygodę, ale i profesjonalizm, w każdym gabinecie powinien znaleźć się komputer oraz inne sprzęty biurowe, choćby drukarka.  Warto wybrać taką z opcją ksero. Pamiętajcie, że wybierając komputer, warto postawić na ten z wyższej półki, który ma lepsze parametry techniczne. Dodatkowo przypominamy o regularnych aktualizacjach, ale i zainstalowaniu antywirusa.

Krok piąty: oświetlenie i dodatki

Warto pamiętać, że oświetlenie także jest bardzo ważne. Nie może ono męczyć oczu, zatem warto wybrać te o barwie neutralnej. Z kolei, jeżeli chodzi o same źródła światła, obowiązkowo na biurku powinna znaleźć się lampka biurowa. Zamiast żyrandola polecamy Wam ledy w prostych oprawkach albo plafon. Nie zapomnijcie też o dodatkach. Na ścianach można umieścić dyplomy, dzięki temu wasze usługi będą postrzegane jako bardziej profesjonalne. Na biurku można tez umieścić ramki ze zdjęciami.

 Warto skorzystać z naszych 5 kroków, dzięki którym Wasz gabinet będzie można określić gabinetem na miarę XXI wieku.