W roku 2019 Franke umocniło swoją pozycję na polskim rynku. Firma zanotowała znaczący wzrost sprzedaży i zwiększyła świadomość marki. Z kolei na rok 2020 planowane jest otwarcie firmowego showroomu i kilka premier produktowych.
Wzrost
Rok 2019 upłynął pod znakiem dużej aktywności Franke na rynku polskim. Rezultatem działań firmy jest wzrost sprzedaży o kilkanaście procent względem roku poprzedniego. Do sukcesów osiągniętych przez minione 12 miesięcy można również zaliczyć zwiększenie świadomości marki wśród konsumentów. Po jesiennej kampanii zanotowany został 5%* wzrost spontanicznej znajomości marki w kategorii zlewozmywaków, co ugruntowało pozycję Franke jako niekwestionowanego lidera. Również baterie kuchenne Franke zyskały na rozpoznawalności – wzrost wyniósł 3%*.
Targi
W roku 2019 marka uczestniczyła w dwóch najważniejszych polskich branżowych imprezach targowych. W styczniowych 4 Design Days w Katowicach oraz październikowym Warsaw Home, gdzie starannie przygotowana ekspozycja marki cieszyła się dużym zainteresowaniem zwiedzających. Przez 4 targowe dni odwiedzali ją zarówno klienci indywidualni, jak i partnerzy biznesowi. Inspirujące stylizacje i moodboardy były nieustannie fotografowane, a efekty tych sesji zyskiwały rzesze fanów w kanałach social media.
Kampanie
Również jesienią ruszyła wielokanałowa kampania reklamowa pod hasłem „Kuchnia sercem domu”. Jej centralnym elementem był pierwszy od lat telewizyjny spot reklamowy, którego premiera odbyła się warszawskiej Kinotece podczas uroczystego pokazu. Wybrane motto odzwierciedla filozofię projektowania urządzeń AGD marki Franke, którymi można w pełni wyposażyć kuchnię.
Franke Polska była jednym z partnerów kampanii społecznej „Prowadzę Jestem Trzeźwy”, wsparta przez kierowców rajdowych – Bartosza Ostałowskiego oraz Wojciecha Chuchałę. Celem rokrocznej akcji jest zmiana zachowań kierowców, ale również̇ wpłynięcie na otoczenie, aby reagować i nie dopuszczać do prowadzenia samochodu pod wpływem alkoholu.
Nagrody
Miniony rok przyniósł Franke aż osiem nagród za innowacyjne urządzenia kuchenne. Najwięcej z nich, bo aż pięć, zdobyła bateria filtrująca na kapsułki Vital. Model wyróżniono przede wszystkim prestiżowym Red Dot. Tę samą nagrodę przyznano równocześnie zlewozmywakowi Kanon. Natomiast Box Center został nagrodzony przez międzynarodowe jury ekspertów iF Design Award. Bateria Vital doceniona została także w krajowych konkursach, m.in. Dobry Wzór, prowadzony przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego oraz Top Design przyznawany na targach Arena Design.
Plany na 2020
Rok 2020 zapowiada się równie interesująco. Już w lutym w podwarszawskim Centrum Handlowym Janki zostanie otwarty flagowy showroom Franke. Na powierzchni 300 m2 wyeksponowana będzie szeroka gama urządzeń, służących do kompleksowego wyposażenia kuchni. Oprócz prezentacji oferty, showroom stanie się miejscem pokazów kulinarnych i szkoleń. Z kolei w październiku Franke jak co roku powróci na targi Warsaw Home, na których po raz kolejny planuje zaskoczyć ciekawymi nowościami.
Więcej na: www.franke.pl/ks
* badania przeprowadzone na zlecenie Franke Polska przez IPSOS Polska przed i po kampanii „Kuchnia sercem domu”